Patetiska politiska utspel

Nu när det är valår och allt tänkte jag införa ett nytt litet inslag här på bloggen, nämligen "dagens patetiska politiska utspel". Idag har vi lite av ett Fredrik Reinfeldt-tema, med hela två bidrag från vår kära statsminister:

"Jag har levt med små marginaler"
-utspelet i SVT:s morgonsoffa.

Okej, här tror jag bara att han helt enkelt ljuger. Han pressas på om han någonsin har varit arbetslös och klämmer fram ett "Jag har sökt sommarjobb och inte fått dom...". Sedan påstår han att han har behövt vända på kronor och ören för att få det att gå ihop. Han fattar att det inte räknas om de här "ekonomiska problemen" utspelade sig när han gick i högstadiet va?

"Reinfeldts barn: När kommer betygen?"-utspelet i Aftonbladet

Jag tycker inte att man ska börja betygsätta barn redan i mellanstadiet, men jag kan ändå förstå att vissa uppfattar det som ett sätt att hålla bättre koll på att eleverna kan det de ska. Det jag dock har svårt att tro är att NÅGON skolungdom går och tjatar och längtar tills betygen ska införas. Det här är rent påhitt från Fredriks sida, och jag tycker det är trist att han ska låta sina barn bli mobbade i skolan för att han ska vinna plus-poäng i medierna. Inte så kul att vara Erik Reinfeldt, 14, imorgon i skolan.



/Anna


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag ville väldigt gärna ha betyg när jag gick i sjuan och var för att man inskaffade det i sexan. Många av mina vänner höll med mig. Men i andra sidan så var vi smarta, duktiga elever som hade motiverats av detta. Lärde min inte ett piss före jag började få betyg och dessa gjorde att alla i klassen fick ett fantastiskt lyft i studiemotivering och resultat. vi lärde oss så mycket.

Så du har fel. Jävligt fel. Precis som allt du skriver i din patetiska sosse blogg

2011-11-11 @ 16:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0