Gubbar och papis

Jag var på rygginformation för gravida idag, och som väntat var ju jag minst tio år yngre än alla andra där.
För det första var det lite deppigt eftersom jag trodde att jag skulle får några praktiska råd och övningar, men istället sa sjukgymnasten "nej, du kan inte göra nåt annat än att sjukskriva dig, det kommer inte bli bättre av sjukgymnastik"
Kul. Det gav ju hopp liksom.
Det enda vi fick öva på var knipövningar så att vi inte kissar på oss efter förlossningen. Fresh.
Det andra sjuka var att alla kvinnor där refererade till sina män som "gubbarna". Och de var inte 75 år gamla!
Typ " Jag låter gubben hjälpa mig med det"
What? Sen när blev det ok att kalla sin kille för gubbe när man är i trettioårsåldern? Det är typ som att kalla sin kille för pappa. Och då menar jag inte på papi chulo sättet.... inte sexigt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vadå sjukgymnastik gör det inte bättre? Positiv inställning!

2008-04-10 @ 21:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0