Sveriges sämst klädda

Jag har många hatobjekt här i världen, men två av mina främsta är Shirley Clamp och Sonja Aldén. Om man bortser från att dom är världens största töntar så är nog mitt största irritationsmoment när det kommer till dem deras lack of fashionsense. Eller egentligen inte bristen på det, alla kan ju inte tycka att det är kul att klä sig snyggt, men jag får liksom känslan av att de båda tror att de har värsta läckra stilen och uppmuntrar varandra till att klä sig smaklöst.

Jag kan liksom inte riktigt sätta fingret på det, men dom känns som sådana där landsortstjejer som tror att det är trendigt att ha långa lösnaglar och hårförlängningar och att det är "fräscht" att sola solarium. Jag vet liksom inte ens hur man lyckas hitta så fula kläder som Sonja visar upp på dessa bilder:



Hur tänkte hon här? Det räcker inte med min fula daterade kimonotopp utan jag lägger till ett brett bälte som inte alls passar i stil? Och för att verkligen sätta looken matchar jag med ett par spetsiga stövlar med taxklack som ser ut att vara köpta på Din Sko 2001?



Den här klänningen hade kunnat vara cute om den inte såg ut att vara sydd av ett överkast från sjuttiotalet. Ett par smaklösa strassörhängen räcker inte för att rädda den här outfiten.



Shirley: Jag är så himla classy i min vita kostym, jag är verkligen en trendsetter som ligger steget före.
Sonja: Jag är så himla glamorös i min Scala-klänning och mina coola glittriga armband, jag är verkligen Sveriges svar på Beyoncé.

Snälla Shirley och Sonja, skaffa en stylist ASAP!

Tack på förhand
/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0