Manbag

Ett gift par var inne på jobbet idag, och då kvinnan ville ha händerna fria för att pilla på rea-grejerna försökte hon få sin man att bära hennes väska och påse. Mannen tog påsen i handen helt normalt men höll väskan långt framför kroppen och gjorde en äcklad min. Sedan följde han efter sin fru och frågade "Kan du inte ta din väska nu" tre gånger i minuten.

Det tycks vara något väldigt avmaskuliniserande i att bära handväska, även om det bara är ens flickväns och för ett par minuter.

Jag minns när jag och T var i en skoaffär för ett tag sen (den värsta platsen när det kommer till ficktjuvar har jag faktiskt läst) och jag bad honom hålla min väska medan jag provade ett par skor. Jag kollade bort för en sekund bara för att upptäcka att han helt sonika ställt ifrån sig väskan lite längre bort och gått iväg. Hallå, om jag ville att min väska skulle stå helt obevakad en bit bort i ett hörn hade jag väl ställt den där själv, inte bett honom hålla den.

Eller som när vi var på ett uteställe här i V (ett ställe which will remain nameless) och jag bad honom hålla i min kuvertväska medan jag dansade. När jag kom tillbaka från dansgolvet ett par minuter senare hade han hängt in den i garderoben! Vem hänger in en väska med mobil, pengar och läppglans i garderoben om man inte vill bli av med dessa grejer innan kvällen är slut?!



Joey med sin manbag

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0