Bye bye min ungdom

Jag är glad för din skull att du hade kul på valborg Anna. Verkligen.
Att du fick leva ut din ungdom i solskenet.
Jag är inte alls bitter över att min kropp totalt har svikit mig vid 22 års ålder, och att jag de senaste dagarna legat utslagen hemma hos mamma i skabbiga mjukisbyxor och kollat på unga mödrar med magen i vädret. Inte alls.
Jag är glad att jag har mamma i allfall, annars hade jag varit ensam också.
Jag försökte sola en stund på balkongen, eftersom min mage lyser blå/lila/vit just nu, och faktiskt ser lite skrämmande ut, men det funkade inte så bra med min feber, så jag fick gå in och lägga mig igen.
Ja, så har min valborg varit.
Jag och mamma tittade på nyheterna om ungdomsfylleri och blev upprörda. Sedan var det ett inslag om valborg i uppsala, och jag hoppades att jag skulle se Anna ragla omkring i bakgrunden. Det hade gjort min dag.
Men ingen Anna syntes. Det verkade kul i alla fall, och om jag inte hade varit på smällen hade jag banne mig varit där och roat mig som alla andra unga människor!
Det hade jag väl?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0