Vilken insikt!

Jag kom till (ännu) en sjukdomsinsikt idag när jag läste om prokrastinering på SvD's webbsida, jag är ett solklart fall av detta! det handlar om att man alltid skjuter upp saker man ska göra, till den grad att det påverkar ens liv negativt. Tydligen har de flesta människor en släng av detta, men vissa har mer, och det kan vara jag!!! Tydligen grundar sig det hela i en oro för det man måste ta tag i och en kortsiktig belöning i att tillåta sig själv att strunta i att göra saker som känns jobbiga och väcker ångest.

Detta är ett uppvaknande för mig, jag måste ta tag i mitt liv! Tydligen kan man få terapi för det här, kanske skulle vara något...



/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0