EW!!!

Min jobbarkompis P berättade idag en skräckhistoria! Hennes mamma hade igår opererats för en sån där "kärringknöl" eller vad det är man brukar kalla det, ni vet en sån där knöl nedanför stortån man får av obekväma skor (Hallux Valgus kallas det visst visar det sig efter lite googling). Vet ni hur man tar bort en sån?!

Man får lokalbedövning, observera endast lokalbedövning, sen sågar dom av HELA stortån!!! Sen skär dom bort knölen för att sen skruva på stortån igen med en skruv och sen syr dom fast skinnet!

Jag kräktes lite i min mun när P berättade detta. Hennes mamma hade fått lyssna på musik i hörlurar under tiden, som om det skulle få en att lyckas koppla bort att ENS STORTÅ ÄR BORTSKUREN!!!

Jag börjar överväga att använda mer bekväma skor.

/Anna

Update: Gjorde ett bildsök på Hallux Valgus. Rekommenderas ej.


Kommentarer
Postat av: ewa

ok, aldrig mer obekväma skor! Min knöl växer by the minute!

2009-04-30 @ 06:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0