Pimp my balle, andra sommaren.

Jag är så dampigt impulsiv ibland. Ok jämt.
Jag fick för mig igår att jag skulle ha vackra färgglada blommor på hela balkongen i år. Prunkande grönska.(Jag vet inte exakt vad prunkande betyder, men det låter vackert)
Så jag köper massa olika fröer och sätter maniskt igång att plantera. Sen när jag har typ tjugo krukor fulla med jord och fröer färdiga, inser jag att det kommer ta evigheter innan det ens kommer lite gröna groddar upp ur krukorna..
Varför köpte jag inte bara färdiga blommor?! Varför?!
Nu kommer jag ha krukor fulla med jord överallt hela våren. Vi kan väl låtsas att det är nån sorts installation?
 
Min dröm är att ha buganvillea på balkongen, kan man ha det i sverige? Vet nån var man kan köpa?

Min balkong i sommar?

/ Ewa

Kommentarer
Postat av: Anna

Frågor och svar om Bougainvillea for your information:



316-1.html" rel="nofollow">http://www.odla.nu/fs/articles/file316-1.html

2009-04-24 @ 11:44:23
URL: http://iloveyoubaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0