Empatilös politik

När mitt hat ändå flödar kan jag lika gärna fortsätta en stund till.

Fredrik Reinfeldt, att avbryta "den inriktning som gav Sverige 147 nya sjukpensionärer om dagen" genom att inte ge dem någon mer ersättning skapar bara en utveckling där vi har 147 nya sjukpensionärer om dagen som inte har några pengar. Att de ska tvingas leva på några hundralappar i månaden får inte den magiska effekten att de helt plötsligt känner "Oj, just det, jag kan ju jobba!" och dessutom hittar ett jobb. FATTA!!!

Jag är 25 år, universitetsutbildad och fullt frisk, och JAG kan inte hitta ett jobb. Hur fan ska en 56-årig kroniskt sjuk person hitta ett arbete på ett par veckor? Om man ska hitta nån förmildrande omständighet så kanske jag skulle förstått dessa nya reglar liiite bättre om det hade rått ett samhällsklimat där det kryllade av jobb och företagen ropade efter nya anställda. Men idag? Regeringen agerar totalt empatilöst och jag spyr på deras kortsiktiga "lösningar".

Snälla människor, ta era förnuft till fånga till valet i höst och rösta rätt!



/Anna


Kommentarer
Postat av: Ewa

Jag uppskattar ditt hat Anna. Är det ok att jag tar bort en vän på fb enbart för att hon jämt skriver moderatpropaganda i sin status? Jag blir så upprörd varje gång..

2009-12-08 @ 09:27:59
URL: http://iloveyoubaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0