Oansvarigt

Alltså jag gillar ju Carolina Gynning, men jag blir så ledsen när folk talar om adoptioner som något man bara gör lite hipp som happ, eller nåt som man gör innan man skaffar ett "riktigt" barn. Lite som Jessica Simpson i Newlyweds, minns ni det? När hon la fram idén för Nick (som tack gode gud hade vett nog att stoppa planerna) att de skulle adoptera ett barn innan de skaffade sig egna för att göra alla nybörjarmisstag på adoptivbarnet.

Nu säger Carolina Gynning i Expressen att hon inte har tid att skaffa egna barn, men ett adoptivbarn kan hon tänka sig:

"Om jag ska skaffa egna, biologiska barn tar det minst fem år till. Nu finns inte en chans att hinna planera in barn.Men jag har funderat på att adoptera, i så fall vill jag adoptera från Ryssland, där finns så många föräldrarlösa barn som behöver hjälp.
"

Hur tänker Carolina här? Hur skulle det kunna ta mindre tid i anspråk med ett adoptivbarn? Jag hoppas bara detta är något hon säger för att verka sympatisk, inte att det är en plan på riktigt. Stabila hemförhållanden för barnet när hon flyttar in och ut hos Mattias Trotzig. Inte.


Bild från Expressen.

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0