Och plötsligt kom tårarna

Den här jullåten med Peter Jöback är både min och mammas nya favorit. Så himla sorglig!!!

Det är en gammal skiva, men vi brukar som sagt lyssna på den på jobbet. Nu är ju tydligen mamma väldigt oväntat ett självutnämnt hardcore-fan av Peter Jöback så jag introducerade henne för "Snön föll" ikväll. Jag gråter när jag hör den for real. Stackars lilla Peter som har ett brustet hjärta.

Allting var bra
allt var glömt
trodde jag
tills jag tittade uppåt och

Snön föll
och plötsligt kom tårarna
snön föll
jag saknade dig så
jag mindes den natten
när allting tog slut
jag minns hur jag satt där
och tittade ut och hur snön föll

Jag trodde det värsta var över
att plågorna fått den tid
de behövde
det var ändå bara du
det kommer andra nu
i storstadskvällen

Allting var bra
allt var glömt
trodde jag
tills jag tittade uppåt och
Snön föll




/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0