Radiotjänst - I hate you

Mycket meck att fixa med är man ska flytta. Inte lika kul att beställa adressändring och annan skit när man flyttar av de anledningar som jag gör heller. Erbjudandet från Adressändring om att skicka vykort till sina kompisar med sin nya adress känns liksom inte lika lockande när man flyttat hem till mamma. Inget man vill skylta med direkt om man säger så.

Dessutom håller jag på att loose it när det kommer till Radiotjänst (som om jag inte hatade dom tillräckligt tidigare). Eftersom jag inte längre vill betala för att kolla på SVT i en lägenhet jag inte bor i har jag gett mig på det omöjliga uppdrag som det innebär att få kontakt med Radiotjänsts kundtjänst. Idag har jag ringt uppskattningsvis 60 gånger utan resultat. Grejen är att dom inte har någon telefonkö-funktion när man ringer dem, utan att en telefonsvarare bara kort konstaterar att alla handläggare är upptagna för tillfället och sedan lägger på i ens öra. Tanken är alltså att man aktivt måste ringa upp dem om och om igen. Något ni säkert kan förstå är rätt så tidskrävande.

Just nu känner jag att jag (för att använda ett Lilla Anna-uttryck) blir rövknullad av Radiotjänst och min vilja att någonsin frivilligt betala dem ett öre igen står på noll.

Besök gärna sidan "Hata radiotjänst i Kiruna AB" som någon okänd eldsjäl startat. Får ur mig lite frustration där i alla fall.

P.S. Och nej, jag tycker INTE att tack-reklamfilmerna för Radiotjänst är bra eller kul. En dyr reklamkampanj är tydligen vad de lägger licenspengarna på liksom.

P.S.2. Ja, jag vill typ inleda ett korståg mot Radiotjänst.



/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0