Blogg-war!

Allas vår (jag syftar på våra två läsare) favorit Blondinbella hade en frågestund häromdagen, och någon frågade varför hon inte umgicks längre med Per-Robin, gaybloggaren på kanal5.se som hon hängde jämt med förr i tiden. Då svarde hon så här:

"Det är rätt jobbigt att träffa vänner när man lever mitt liv. Det är svårt att märka vilka vänner som umgås med mig för att de tycker om just mig eller bara "blondinbella". Jag har gjort mig av med rätt många vänner den senaste tid när jag har insett att dom gillade bara blogguppmärksamheten. Väldigt tråkigt."

Eftersom Blondinbella känns väldigt oärlig för det mesta var jag tvungen att kolla in Per-Robins blogg för att se hur han skulle bemöta detta. Och där var the gloves off så att säga:

"Jag fick en kommentar där någon kopierat ett litet uttalande som Isabella/Blondinbella gjort om varför vi inte umgås längre. Som svar på detta har hon uppgett att det beror på att hon insett att jag bara ville umgås med hennes alter ego Blondinbella. Som folk kanske redan vet är det ju en stor skillnad mellan Blondinbella och Isabella men jag förstår inte riktigt hur hon ens kan tro att någon gillar Blondinbella och ännu mindre förstår jag hur hon kan tro att man skulle hänga med henne bara för den sakens skull. Eller jo förresten, jag älskar att umgås med någon som:
*Spelar korkad. *Hyllar plågsamt dödande av djur bara för att pälsarna blir bättre då.*Vägrar åka kollektivt för att det kan ha suttit någon "tjock äcklig människa där innan".
Denna lista skulle kunna förlängas men min poäng är bara att jag knappast ens skulle ha umgåtts en sekund med denna människa om jag inte direkt märkt att det fanns något mer där bakom och följaktligen var det människan bakom Blondinbella jag en gång uppskattade. Att ens yttra sig om att man tror människor vill umgås med ens varumärke låter i mina öron snarare som ett tecken på för höga tankar om sig själv och storhetsvansinne.
Isabella är helt enkelt en person som kastar bort gamla vänner och skaffar nya i en rasande fart men det är inget fel med det. Man ska umgås med dem som man gillar men det kanske inte är så konstigt att tjejen inte har några barndomsvänner eller djupare relationer i livet. Hon är väl som så många andra barn som vuxit upp med mycket pengar och lite kärlek känslomässigt störd och sitter nu fastsvetsad med en introvert men stabil norrlänning som förhoppningsvis ger henne den trygghet hon behöver. 
Tänker inte uttala mig mer om min och Blondinbellas "relation" men vill understryka att jag inte tycker illa om henne på något vis. Hon är också en människa."


Blondinbella och Per-Robin back in the days.

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0