Skyltdocka

Idag på jobbet trodde två småtjejer att jag var en skyltdocka. Jag vet inte om jag ska ta detta som en komplimang eller en förolämpning.

Grejen vara att jag hjälpte en man som skulle prova ut en kostym. Medan han testade kavajen framför spegeln ute i butiken stod jag några meter ifrån honom och tittade på honom med koncentrerad blick. Samtidigt höll jag händerna i sidorna och stod helt still och kollade på passformen. Plötsligt ser jag i ögonvrån hur två flickor, typ fem-sex år, börjar närma sig från sidan. De viskar med varandra: "Är hon en...?", "Nej hon är inte!", "Jo, jag tror att hon är...". Precis när en av dem ska peta på mig vänder jag mig om och dom blir livrädda och skriker "Vi trodde att du var en skyltdocka!".

Jag tror jag måste börja aktivera mig mer på jobbet när folk misstar mig för en del av inredningen.

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0