Alex Schulman hatar Statoil i Bålsta

Jag brukar läsa Alex Schulmans blogg ibland, men nu lite oftare än vanligt för att jag väntar på att han och hans flickvän ska få sin bebis! Vet inte varför, men jag blir väldigt exalterad av sånt, när man liksom vet att den kan komma när som helst.

I alla fall, för ett par dagar sedan skrev Alex ett hatinlägg riktat till de anställda på en Statoilmack i Bålsta. Bakgrunden var att Alex själv hade varit i Köping för att köra upp för körkortet, och hans flickvän Amanda skulle köra dit ensam för att möta honom när uppkörningen var över. Höggravid som hon är hade hon dock fått förvärkar under sin bilresa till Köping, och stannat vid den här macken i Bålsta. Där hade hon bett personalen att skjutsa henne i hennes bil till sjukhuset. Eftersom det var två mil till sjukhuset och de inte kunde lämna sitt jobb hur som helst, sa de att hon kanske kunde ringa en taxi.

Detta blir Alex väldigt upprörd över, medan jag har full förståelse för personalen. Alltså SJÄLVKLART ska man hjälpa till så gott man kan, till exempel ringa taxi eller ambulans, men jag tror inte att min chef skulle bli överlycklig om jag bara åkte iväg från min arbetsplats flera mil helt plötsligt. Och hur skule dom ta sig tillbaka om dom skjutsade Amanda i hennes bil? Jag skulle aldrig ens föreslagit det om jag var hon, verkar vara en dum och krånglig idé från början.

Dessutom var ju Alex inte särskilt långt därifrån, men han var medveten om att hon hade fått stanna bilen på grund av förvärkar och valde ändå att stanna kvar för sin uppkörning. Borde inte han ha avbrutit vad han höll på med och kommit och hämtat henne istället för peronalen på Statoil? Eller? Har jag fel? Är jag totalt hjärtlös och okänslig?

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0