Internationell karriär

Jag håller just nu på och filar på en jobbansökan på engelska, och förundras över hur mycket mer professionella mina torftiga erfarenheter känns på att annat språk. Om ni undrar varför den är på engelska så är det Day Birger et Mikkelsens (mitt all time favourite-märke) huvudkontor i Köpenhamn som söker en anställd till den internationella säljsupporten som ska serva de mindre agenturerna i bland annat Sverige och Norge. Det vill säga de behöver nån som har koll på dom nordiska språken plus engelska, och det tycker jag att jag har. I övrigt är jag säkert inte kvalificerad och dom vill säkert ha nån som redan är bosatt där, men man kan ju alltid skicka en ansökan. Men tänk vad exotiskt att flytta till Köpenhamn och jobba! Och vilken dröm att jobba för Day!

Jag måste även säga att jag själv är ganska nöjd över mina formuleringar på engelska. Lyssna på det här till exempel:

"Not only do I have the passion for fashion and the creative characteristics needed for a position at a company like yours, I also possess academic knowledge as you can further examine in my enclosed CV"

Låter jag inte som en topp-kandidat för jobbet?!


Här vill jag jobba!

/Anna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Wow! Jag förstår knappt vad meningen betyder, men jag är ändå grymt imponerad! Min syster; Blivande kvinna i karriären.

2009-03-25 @ 16:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0