Vaccinering!

Idag har jag och T tagit våra första steg mot en hälsosammare Egyptenresa! Vi var först och tog varsin Twinrix-spruta (av totalt TRE som kostar över 500 spänn STYCK!) och sedan har vi nu här hemma druckit vårt första glas var av dricksvaccinet mot kolera aka turistdiarré. Vi ska dricka ett glas till några dagar innan vi åker.

Tyvärr var detta bland det vidrigaste jag har druckit och jag får redan äckelrysningar vid bara tanken av att behöva tvinga ner ytterligare ett glas. Min mage är fortfarande i uppror! T var däremot helt oberörd och satt och smuttade på sitt glas som om det vore ett glas champagne eller nåt, medan jag låg bredvid och kved. Fy sjutton vad äckligt det var alltså.

Men men, allt för att slippa diarré på stranden antar jag...

/Anna

Kommentarer
Postat av: Ewa

Jag hoppas att den där twinrix-srutan räcker livet ut, annars är det en jävla dyr resa ni ska på!

2009-03-17 @ 08:34:52
Postat av: Lilla Anna

okej jag känner mig manad att kommentera det här inlägget. Nyss hemkommen från egypten kan jag säga att du INTE kommer ångra diarre-drickan. Egypten är inte magens bästa vän... Jag och Fina har uppevt kramper, tarmvred, gaser samt både löst och grönt bajs. Jag hoppas er dricka motverkar alla symptomen.



Sorry om det var to much information men nu kan du iaf känna att vaccinet inte var pengar i sjön (jag har säkert hepatit också bara det att jag inte upptäckt det än)

2009-03-23 @ 19:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0