The attack of the kanadgås

Vilken tur att min kamera är återfunnen, så jag kan lägga upp bilder ur mitt spännande liv igen. Alltså bilder på wilton.
Idag var Wilton på skansen för första gången! Med mig och gudmor Helena.
Det var ett mycket lyckat besök,vi vände på vagnen så han fick åka framlänges, och det var en hit. Han var nöjd hela dagen, inte ett enda gnäll! Han kollade på en stor kossa i närbild, och det var spännande tills kossar råmade högt och skrämde honom.
Sen skulle vi ha en harmonisk matpaus i solen, som tyvärr blev dramatiskt avbruten av en galen kanadagås som försökte attckera oss, och sträckte ut sin lilla tunga i ett stridsvrål. Både jag och helena blev panikslagna, och jag kastade ner wilton i vagnen, och lämnade helt sonika Helena att plocka upp och slåss mot det vilda djuret, Sån vän är jag.
Wilton behöll dock lugnet under krisen.


Wilton med Gudmor. Han vänder sig om och väser: Push it faster ese...

/ Ewa

Kommentarer
Postat av: Anna

Alltså Kanadagäss är ju bara så jävla vidriga!!! jag har ju också blivit attackerad en gång, och blev biten i benen av en hel flock! Dom är så sjukt aggressiva!

2009-05-24 @ 18:28:17
URL: http://iloveyoubaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0