Valborg i Uppsala!

Nu är jag hemkommen från valborgsfirande i Uppsala! Det var jättekul men jag känner verkligen att åldern börjar ta ut sin rätt... En heldag med festande blir helt enkelt för mycket för mig och jag låg och sov redan kort efter tolv medan mina rumskamrater fortfarande var ute och svirade (en av dem bara en våning nedanför men ändå). men det var perfekt väder och kul att träffa folk man inte sett på länge!


Vi började dagen med en våffelfrukost på en takbalkong. Lägenheten var en studentlägenhet i två etage med terass... Tydligen var det 3000 ködagar för att få en sån. Frågan är vem som egentligen pluggar så länge att man har 3000 ködagar.


Vissa tog stegen och klättrade upp på taket. Nej, mamma, du behöver inte vara orolig, jag var INTE en av "dessa"...


...Men Linda var!


Sen gick vi till Ekonomikumparken och hade picnic. Halva tiden gick åt till att leta efter personer som skulle vara nånstans i närheten men som var omöjliga att hitta. Att inga mobilnär fungerade gjorde ju inte saken bättre.


Caroline hade en uppblåsbar hand.


Sen gick vi till ÖG's nation för champagnegalopp och där nåt band spelade. Jag spenderade 45 minuter i kö till en bajamaja. Good times.


På vägen hem var det fortfarande folk i parken, plus typ tio ton skräp.


Linnea, Sofie och Linda kort innan jag tackade för mig.

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0