In my dreams

I söndags kanske en halvtimma före stängning kom en mamma och en dotter in i butiken. Dottern var väl typ i min ålder, och hon gick in i provrummet medans mamman gick runt och plockade in kläder åt henne att prova. Då och då kom de fram och la lite grejer på kassan som de skulle ha. Högen bara växte och växte och min chef slog in plagg efter plagg i kassan. Till slut kände sig dottern nöjd, vi packade ned allt i påsar, och mamman betalade slutsumman - 35 000:-!!!

35 000:- på en halvtimma. Och det var inte ens något speciellt de köpte! Det var några linnen här, några koftor, nån klänning. Dottern verkade inte ens entusiastisk, utan det var typ "Jaja, den här kan vi väl ta också...". Det där är så himla långt ifrån mitt liv så det är sjukt. Nu har jag ju typ ingen inkomst överhuvudtaget, men även när jag hade det var 35 000 i stort sett vad jag levde på under tre månader.



/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0