Katrin - Kvinnan utan hjärta

Läste ni Calle Schulmans debattartikel idag? Så sorgligt! Han och hans flickvän Anitha har just fått ett missfall, och han uppmuntrar folk till att tala mer öppet om det eftersom det är rätt vanligt. Han skriver att 20 % av alla graviditeter som kommit under mödravårdens uppsikt leder till missfall. Jag visste inte att det var vanligt. Gör mig ännu mer nojig över att någon gång bli gravid.

I alla fall ger han sin forna svägerska Katrin en känga som tydligen kläckt ur sig följande vidriga citat på sin blogg: "Det finns ju fan inget lättare än att skaffa barn. Men det är som allt annat. Det har med personlighet och inställning att göra. Samma med missfall."

Jag hittar det inte på hennes blogg, men känns ju definitivt som något hon kunnat skriva. Den kvinnan har ju noll empati.

Update: Hittade Katrins hela uttalande på bloggen Finessan:

"Det finns ju fan inget lättare än att skaffa barn. Men det är som allt annat. Det har med personlighet och inställning att göra. Samma med missfall. Erika, Novas mamma och min mycket speciella vän, är också gravid! (Så nu får Nova två syskon helt plötsligt! Ha ha! Lattjo!), sa något tänkvärt till mig härom dagen. Hon sa "Katrin, tjejer som du och jag får inte missfall för vi skulle inte ta det så hårt. Vi ororar oss inte." Helt rätt. Det är samma med utbrändhet. Det händer bara de svaga."

Vad är hennes jävla problem?!

/Anna

Kommentarer
Postat av: Nina

Provocerande skrivet av K. Det är väl också henne syfte.



Bra skrivet av C däremot. Jag skrev ett litet inlägg i ämnet jag med.

2009-11-03 @ 10:16:57
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Ewa

Jag blir så upprörd att jag inte finner ord. Varför ens vilja "provocera" om ett sånt ämne? Hon är ju läskigt känsokall. Så missfall är alltså ett straff för att man är svag?

sjuktsjuktsjukt!

2009-11-03 @ 11:17:44
Postat av: saran

hennes uttalanden och hennes tankegångar är säkert ett sätt för henne att skydda sig själv en smula. hon är nog inte enbart ute efter att provocera. tror jag..

2009-11-03 @ 12:22:11
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se/
Postat av: Finessan

Så det är du som leder trafik till min blogg idag. :)



Ja, man kan ju undra - vad är hennes jävla problem?

2009-11-03 @ 16:00:58
URL: http://finessan.blogspot.com
Postat av: Gotiska Klubben

Gotiska Klubben kommer i höst att skriva om Axel Schulman, Calle Schulman, Katrin Zytomierska och Dominika Peczynski - om deras hänslynslösa mobbingkampanj mot Marcus Birro hösten 2008.



Vi tar tacksamt emot länkar, åsiker och annan form av input i ämnet.

Postat av: Hatchepzut - Mamma till en ängel

Hon är helt bränd den. Nä, jag oroade mig inte heller. Jag fick ma i vecka 14. Jag hade gått graviditeten igenom utan någon som helst oro för missfall eller missed abortion. Mitt barn skulle födas idag.



Det är naivt att tro att det inte händer dem bara för att de är starka personligheter. Fan vad arg och ledsen jag blir på sånt. :(

2009-11-18 @ 12:21:55
URL: http://hatchepzut.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0