Sunkmamma

Wilton älskar sin Telletubbies-film över allt annat.
Innan man får barn så har man så mycket ambitioner, jag skulle alltid laga egen, helst ekologisk mat år Wilton, inte låta honom äta nåt onyttigt förrän han började skolan, inte låta honom titta på tv förrän han var två år, vårda mitt språk i hans närvaro o.s.v..
Allt detta har spårat ur toltalt, burkmat har det blivit mycket (och blir fortfarande ibland), just nu springer han omkring med en salt pinne i munnen, barnkanalen är min bästa vän på morgonen och jag svär fortfarande som en borstbindare.
Vissa dagar går jag runt med en klump i magen av dåligt samvete, och känner mig som den sämsta mamman på jorden. Men oftast försöker jag att inte vara så hård mot mig själv. Som ensamstående mamma med en intensiv unge så gör man så gott man kan för att hinna med allt varje dag. Så lite tv-tittande kanske inte skadar?
Men gick jag över gränsen när jag köpte en ny film till Wes?




/ Ewa

Kommentarer
Postat av: Anna

Men det skär ju så i hjärtat när han siitter där framför tv'n och inte fattar nåt! Men salta pinnar är ju gott!

2009-11-18 @ 08:00:51
URL: http://iloveyoubaby.blogg.se/
Postat av: Ewa

Men han fattar ju! Och nu ska han lära sig att dansa med teletubbies! coolt. Jag köpte några böcker också!!!!

2009-11-18 @ 09:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0