Tre gubbar, tre gubbar...

Jag har från och med idag bestämt mig för att byta inställning till livet. Det har varit lite höstdepp innan. Men nu börjar julmyset!
Jag kan inte gå in i en affär utan att köpa nåt julrelaterat (ja, ok, ibland blir det bara en påse julskum. Men ändå.) Och idag köpte jag massa blommor och en adventsstake, och pepparkakshus-delar!
Jag och Lilla Anna och Mikael satte igång med husbyggandet med liv och lust, Mikael fick mest vara barnvakt, eftersom vi kvinnor var så bossiga.

Det visade sig också att våra föräldrar har gjort ett bra jobb med att skrämma oss för det smälta sockret, eftersom vi alla tre hade överdriven respekt för det, och upprepade ofta; "Kom ihåg att sockret blir sjuukt varmt"
Anna och jag blev så inne i pyntandet att Anna vid ett tillfälle sa " Wilton kunde lika gärna vara död för mig nu, så inne är jag i det här" när Wilton härjade lite. Det säger lite om engagemanget.

Trots det blev huset... fult.
Men jag räknar med om sisådär tio år, när barnet börjar bry sig om utseendet på huset, då har vi hunnit öva upp oss!



Här hade vi fortfarande hopp om att vi skulle kunna pynta huset fint...


Mikael och Wilton vid det farliga sockret.







/ Ewa


Kommentarer
Postat av: Anna

Vadå, fattar ingenting, huset blev ju skitfint! Och gulligt med den lilla blomman bredvid! Fast vad är det för liten ramp som leder upp till dörren?



Ville bara tillägga att Lilla Anna är jättesöt på första bilden! Och Wilton är också jättesöt!!! Längtar så tills imorrn!!!

2009-11-26 @ 21:38:00
URL: http://iloveyoubaby.blogg.se/
Postat av: Anna

För att förtydliga är ju självklart Mikael och Ewa också fina.

2009-11-26 @ 21:38:42
URL: http://iloveyoubaby.blogg.se/
Postat av: Karin

Oj, va tidigt... kommer du inte hinna äta upp det innan jul?



Jag har också köpt juleprylar!! En duk och ljustlyktor från Indiska och så har jag köpt luktagott och jul grejer från granit... ska försöka uppdatera bloggen imorgon men det mesta av pysslet åker upp efter 1a december! SÅ håll ut...

2009-11-26 @ 23:22:13
Postat av: Karin

Ewa, din hårfärg är så mustig och vacker!!!!!

2009-11-26 @ 23:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0