Keep it to myself

Jag har den senaste tiden blivit mer än van vid att grejer som man trott var "a sure thing" har gått i stöpet. Jag har fått min beskärda del av besvikelser så att säga! Så nu tror jag att jag ska sluta berätta för folk om potentiella lägenheter/jobb eftersom det blir hundra gånger så jobbigt när alla undrar hur det har gått några veckor senare och man står kvar på exakt samma plats. Ens egen besvikelse upprepas varje gång någon frågar "Hur gick det med det där jobbet du sökte..." eller "Hur blev det med den där lägenheten..." och man är tvungen att återigen berätta att det aldrig blev något.

Så nu kör jag approachen att istället helt plötsligt break the news att mitt liv har ordnat upp sig, och att jag har fått mitt drömjobb och den perfekta lägenheten! Känns roligare så.

Men nu ska jag gå och jobba lite!

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0