Baj(s)enfans!

Nu stoppas tydligen alla organiserade bussresor för bajenfansen till bortamatcher, efter att ett överförfriskat (förmodar jag) fan gjort nummer två på ett säte under en resa.

Supporterklubbens ordförande Daniel Sundqvist gör följande uttalande i Expressen:

"En person uträttade sina behov på sätet på en buss och det var inte kiss. Det smärtar i hjärtat att inte kunna genomföra de resor som vi planerat när Bajen behöver vårt stöd som mest men bussvärdarna och de reseansvariga orkar inte med svineriet som pågår ombord på bussarna."

Jag gillar hur han poängterar att behovet som uträttades inte var kiss som om det gör någon skillnad. Jag tror inte jag skulle vilja hänga med på en bussresa där det varken kissades eller bajsades på sätena.

/Anna

Update: I Aftonbladet talar Daniel vidare om hur dåligt han mår efter incidenten. På frågan hur han reagerar på en sådan här händelse svarar han: "Jag tänker inte närmare gå in på hur det känns som Bajare att vara förhindrad att bidra med allt man har att ge för sitt lag, men själslig våldtäkt är det ord som dyker upp i huvudet". Själslig våldtäkt alltså. Ja, jag säger då det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0