Blow your own horn

Idag skrev jag klart min egen rekommendation (eftersom min chef är för förvirrad för att få något gjort i rimlig tid), samt fick den underskriven. Men när min chef gick igenom den tyckte hon att jag hade varit för blygsam, så nu sitter jag och ska lägga till lite grejer och ta med den för ny påskrift imorrn.

Det känns bra att jag får en bra rekommendation, även om det både var svårt och kändes skämmigt att skriva den själv. Bara att skriva att jag är "en omtyckt medarbetare" kändes liksom som att gå för långt. Men tydligen ska man vara ganska överdriven i rekommendationer, då arbetsgivare är vana vid att läsa mellan raderna.

Min chef sa bland annat till mig att jag skulle lägga till på slutet att hon inte skulle tveka att anställa mig igen om hon fick chansen. Det är tydligen en av de vanligaste frågorna hon får när hon stått med som referens och en av dom hon brukar ställa när hon ringer upp själv. Tydligen har hon fått nej ganska många gånger på frågan från före detta arbetsgivare, och då är det ju inte så konstigt om det skapar lite tveksamheter.

Snart ska jag kolla på femman där Pernilla Wahlgren ska bli "roastad". Det kan bli "kul". Om jag hör någonting vill säga, eftersom AIK vunnit och Djurgården ligger under, vilket innebär dubbel (skade) glädje i vårt hushåll. T går med andra ord runt och brölar "Go West" med Pet Shop Boys fast med texten "Ivaaaan, Ivan Obolo, Ivaaan, Ivan Obolo".

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0