Retards

Vi söker ju en ny anställd på jobbet (som ska ersätta mig, oootroligt stort hål att fylla självklart) och ansökningarna bara forsar in. Har läst hur många som helst idag och är chockad över den låga nivån! Ok, vi sysslar ju inte direkt med hjärnkirurgi, men nån måtta får det ju vara. En kille hade skrivit en ansökan som skulle kunna platsa i ett informationshäfte om vilka misstag du inte ska göra när du söker jobb. Min chef skrev ut den bara för att pigga upp mig lite med ett gott skratt när det närmade sig stängning.

Först och främst hade han tagit ett typ modebloggs-foto på sig själv i hallspegeln i helfigur, där han stod och posade som att han var med i Americas next top model, vilket inte gav ett jätteseriöst intryck. Efter det hade han skrivit världens mest opersonliga ansökan, där han varken nämde oss eller arbetsuppgifterna med namn, utan använde svävande formuleringar som att han "var intresserad av att arbeta inom vårat område" och "klarade av de uppgifter som tilldelas på vår arbetsplats". Sedan hade han skickat mailet till typ tjugo olika företag, som SYNTES på mailet! I helt olika branscher och områden! Kan man inte anstränga sig till den grad att man åtminstone klistrar in namnet på företaget man ansöker till i mailet OCH klickar i "hemlig kopia" innan man skickar?

Jag vill inte låta som en moderat, men hos vissa av ansökningarna fick man vibbarna att personen i fråga bara skickar ut ansökningar för att få behålla a-kassan.

Jag har dock helt nytt självförtroende när det kommer till mina egna jobbansökningar, dom är typ sjukt bra! Och personligt anpassade efter jobben jag söker...

Working girl

/Anna

 

 


Kommentarer
Postat av: mamma

det är klart att dina ansökningar är bäst ! jag tänkte svara på ditt anrop om att gå på bio, att jag gärna ville. Men det blev lite sorgligt som om varken du eller jag har några kamrater i lämpligare ålder att gå ut med

2009-09-09 @ 08:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0