Don't bullshit a bullshitter

Ok jag har precis sett den mest dusturbing intervjun någonsin på Oprah. En pastor vid namn Ted Haggard var där tillsammans med sin fru Gayle, som precis (när programmet spelades in) har skrivit boken "Why I stayed" som handlar om varför hon fortsatte vara gift med Ted efter att han blivit avsatt från kyrkan efter en gay-otrohet-skandal. Det var värsta twin peaks-upplevelsen att höra hur de resonerade.

Den här mannen Ted startade alltså någon hard-core frireligös grupp kallad "New Life Church", där de bland annat ägnade sig åt att hata homosexuella, aborter, utomäktenskapligt sex, ja ni fattar. Samtidigt missbrukar han metamfetamin och har homosexuella relationer med prostituerade bakom sin frus rygg. När detta kommer fram ljuger han om det tills han blir överbevisad, sen beskriver han sin uppenbara homosexualitet som ett "psykiskt problem" och börjar gå i terapi. Ett tag senare ska alltså allt vara frid och fröjd, och han och hans fru fortsätter sitt äktenskap som om allt vore som vanligt.

Hans fru Gayle, uppenbarligen hjärndöd, sitter hos Oprah och prisar sin man och beskriver hur skandalen gjort deras äktenskap starkare. Hon menar att hon nu känner till Ted's "svagheter" och det har fört dem närmare varandra. Gayle, newsflash, sin man gillar män! Spelar ingen roll hur mycket att går i terapi, han kommer fortfarande gilla män och ni båda lever i en lögn!

Okej om den här Ted verkar sympatisk åtminstonde, men han verkar vara en fullfjädrad sociopat. "Min fru inte bara älskar mig, och fullkomligt avgudar mig". Jag kräks!



/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0