Fem kvinnor jag vill gifta mig med (Del 4, The Pappa edition)

Driven av succén med våra mans-listor, ville pappa bidra med sin lista. Så jag presenterar härmed "Fem kvinnor jag vill gifta mig med" (en enligt mig en imponerande icke-gubbsjuk-lista, nästan alla i någorlunda rimlig ålder, go pappa!):

Suzann Petersen



Pappas motivering: Skulle kännas skönt att ha en jämlike på golfbanan.

Annas kommentar:
Det är första gången jag hör talas om denna kvinna, och baserat på bilden har jag inget ont att säga. Förutom att hon är kvinnligt golfproffs, vilket gör att oddsen att hon ens gillar män är rätt risiga.

Ewas kommentar:
Jag vet inte. Looken pappa? Dessutom skulle du bara känna dig usel när hon vann över dig jämt.

Grynet Molvig




Pappas motivering: Hon är så vacker! Hade chansen en kväll när jag såg henne på Grand Hotel, men modet svek mig. Efter 17 toalettbesök hade hon redan gått.

Annas kommentar:
Här är jag helt på pappas sida! Hon har den där glammiga Goldie Hawn-looken som jag också gärna vill ha när jag är 50 plus! Hade inte haft något emot att ha Grynet som låtsasmamma.

Ewas kommentar:
Ja!! Hon är fantastisk! Fan att du sumpade chansen när du hade den. Kisspappa!

Agnetha Fältskog



Pappas motivering: Sjunger bra, vi kanske kan sjunga tillsammans i duschen.

Annas kommentar: Jag väljer att ignorera duschkommentaren. I övrigt gäller här samma sak som med Kevin Costner och Bodyguard, man kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst. Har ni läst boken Fans av Fredrik Strage? Där Agnethas påstådda stalker talar ut om vilken attention-hoe Agnetha är? Det bara lyser psycho om henne.

Ewas kommentar:
Crahahazy! Vill du verkligen ha en galning? Satsa på rullatorkvinnan då, hon är nog lättare att fånga än Agnetha.

Margot Wallström



Pappas motivering: Min gamla klasskamrat... Satt alltid snett bakom och sneglade 1972 på Brunnsvik. Har dessutom alltid själv önskat mig en internationell karriär, här kanske man kan hänga med på ett hörn.

Annas kommentar:
Bra val pappa! En stark, sjävständig och framgångsrik kvinna! Hon skulle säkert behöva en pensionerad hemmaman som kan gå och feja och fixa i huset medan hon uträttar stordåd i Bryssel. Dessutom har ni ett (lätt tveksamt) förflutet ihop. Lägg in stöten!

Ewas kommentar:
Ja. Smart, snygg och framgångsrik.Jag måste ge Pappa cred att listan är så fokuserad på intelligens och att han har valt kvinnor i rimlig ålder.

Marianne Rundström



Pappas motivering: Intellektuellt utbyte på min nivå. Vi kan diskutera dagsaktuella händelser för ett meningsfullt utbyte över frukostbordet.

Annas kommentar:
Alltså jag vet inte, är inte Marianne lite väl SVT-helylle? Du har säkert rätt i att hon har koll på de flesta aktuella nyhetshändelser, men är det verkligen tillräckligt att bygga ett äktenskap på? Jag tror du får fundera ett varv till på den här.

Ewas kommentar:
Nej fy faaaaan!!! Kolla leendet på bilden bara. Vilken groda! Titta noga på bilden och tänk om, vill du vakna till det där varje morgon? I think not.

Kommentarer
Postat av: karin

Jag röstar på Margot!! Grynet är för visso väldigt attraktiv men... nej Margot var ett bra val!

2010-04-13 @ 08:37:17
URL: http://skitochsaker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0