I was attacked by some idiot in the projects

Okej, rubriken kanske inte har jättemycket med inlägget att göra men jag ville bara skriva den! Inlägget ska dock handla om våld, närmare bestämt videon till Eminem och Rihannas låt "Love the way you lie". Jag såg den precis nu för första gången, och även om jag tycker låten är bra så har jag inte riktigt diggat texten. Och videon är mer av det jag inte gillar om man säger så.

Genomgripande har jag problem med när man försöker "sexa upp" mäns våld mot kvinnor. Här castar man Megan Fox som våldsoffret, värsta baben som muckar med sin kille och blir upptryckt mot en vägg och sen, hoppsan, det var visst inte ett övergrepp utan ett förspel.

Att man slåss med sin pojkvän är inte våld utan "passion", och han är inte alls creepy utan det är "bara så mycket känslor". Serri, man kan vara passionerad utan att vara våldsam! Jag tror faktiskt (utan att spela över med moralkärring-stilen) att det här är ett skadligt budskap att förmedla till Eminem och Rihannas ganska unga fans. Tänk er alla fjortistjejer med hormonstinna pubertala pojkvänner som tycker att lite slagsmål på fyllan är en del av deras "dramatiska förhållande". Jag tycker det ska vara nolltolerans på sån här skit.



/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0