Boktips!

Har precis läst ut boken "Jag tror vi behöver prata faktiskt" av Jon Jefferson Klingberg som jag fick av pappa i julklapp. Den handlar om en skilsmässa och är i dagboksform, väldigt bra var den tyckte jag även om slutet var lite otillfredsställande.

I alla fall utspelar den sig för ett par år sedan i Stockholm, den manliga berättaren i boken spelar i ett rockband och hans fru som han blir dumpad av är programledare i tv. Det är ganska mycket namedroppande i boken och man får liksom uppfattningen av att den är "på riktigt". Bland annat nämner frun i boken att hon hört rykten om att han skriver på en bok om deras skilsmässa.

Därför blev ju jag väldigt nyfiken på om det här stämde överens med verkligheten och efter lite googlande kom jag fram till att det gjorde det! Jon som har skrivit boken har spelat i både Docenterna och Whale, och han har varit gift med programledaren Karin Magnusson. Det tyckte jag var lite kul. Speciellt eftersom hans fru i boken blir tillsammans med en kille som är manager till en R'n'B-artist som heter Chet som alla hånar, och Karin i verkligheten blev tillsammans med Micke Hagerman som i verkligheten var Darins manager.

Läs boken, den är bra!


Huvudpersonerna i verkligheten!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0