Fel låt vann!

Fy fan vad jag blev besviken efter Melodifestivalen igår. Det var ju fint att Disney-killen Erik Saade gick vidare (även om låttiteln "Manboy" är sjukt patetisk), jag blev rörd när man såg hur glad Molly var i publiken! Och han satsade ju verkligen allt så han var värd det. Molly och Erik är typ Sveriges svar på Miley Cyrus och Nick Jonas eller nåt.

Men Andreas Johnson!!! Jag vet inte varför jag hatar honom så men jag blev uppriktigt ledsen när han gick vidare direkt till Globen. Låten var lam, scenshowen minns jag inte ens något av, han hade fula kläder och har typ ingen karriär utöver att vara med i Melodifestivalen varje år. What's to like? Varför röstar folk på honom?

Och så vann han äver fina gulliga Kalle Moreus och dom söta gubbarna i Orsa Spelmän! Tänk om dom hade fått gå direkt till Globen, vilken lycka! Deras låt var dessutom sjukt bra, jag satt och sjöng med. Årets hit!

By the way, låten kanske inte vara så bra, men jag är ändå imponerad av den där sista brudens uppträdande. Shit, värsta Madonna-koreografin, Lady Gaga-outfitten, och manliga dansare med långt hår och högklackat! Kändes som att hon satsade på ett gig på Pride-festivalen i år, och jag tror att hon lyckats.

Bild från Expressen.

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0