Hata SL

Förlåt för bloggtorkan. Vet inte vad Ewa har för ursäkt, men min internetuppkoppling har varit körd plus att jag har varit upptagen med att hata SL.

Nä, jag ska faktiskt inte skriva ett hatinlägg om SL, jag har passerat det stadiet. Det stadiet jag var i när SL i ett pressmeddelande beskrev tvärbanan som det felfria ljuset i mörkret efter att jag stått och väntat på just tvärbanan i fyrtio minuter i tjugo minusgrader. Eller det stadiet jag var i när de käckt i högtalarna vid Slussen bad sina resenärer att ta en frisk promenad till jobbet istället för att besvära dem i tunnelbanan. Fortfarande tjugo minusgrader.

Jag har passerat allt det där. Nu har det gått så långt att jag faktiskt tycker synd om SL. Precis ALLT går fel för dem just nu, they can't catch a break. Idag tyckte jag till exempel att det gick rätt smidigt att ta sig hem från jobbet, tills jag möttes av informationen att sex tvärbanetåg fastnat i rad vid Valla torg. I båda riktningarna. Och detta hade inte ens med kylan att göra, det var bara något tekniskt fel som bestämde sig för att inträffa när precis inget annat i kollektivtrafiken heller fungerar.

I natt ska det bli nära trettio mnus i delar av Stockholm. Ser fram emot resan till jobbet imorrn.

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0