Jag avskyr dig Robert Gustafsson

Jag kanske är lite sen på bollen eftersom den här intervjun i Sydsvenskan publicerades innan jul, men det gör den inte mindre irriterande. Jag har alltid haft svårt för Robert Gustafsson och nu ger han mig vatten på min kvarn. Läs vad Robert har för insikter att bidra med när det kommer till manlig och kvinnlig humor:

"Något måste det ju vara som gör att humor, tydligen, förväntas i första hand från män. Vad?


– Jag är så trött på hela den där genusdebatten. Trött så man kräks. Varför är det män som måste befrukta och kvinnan som måste ha ägg när ett barn ska bli till? Därför att det finns en tanke med det. Det finns nedärvda saker som inte bara gäller befruktning och könsroller. Tänk simultanförmåga! Bara en sån sak: Om kvinnor är bättre på något, då ifrågasätts inte det. Tänk på hur länge jorden har funnits. Så här, en meter säger vi på en skala. Då har människan funnits mindre än en centimeter. Vi har ju just börjat. Så det är kanske inte så jättekonstigt att...


...vissa saker hänger med?


– Just det. Och det kan vara en så enkel sak som att kvinnor ofta inte är lika roliga. De har inte behövt använda humor för att hävda sig, humor som vapen, tuppfäktning, fåfänga... Sådana saker. Män har tränat och tävlat längre. Därför är män fortfarande ofta roligare. Tyvärr. Men det händer grejer. Mia och Klara till exempel är ju både bra och fantastiskt roliga."


Vet du vad jag är väldigt trött på Robert Gustafsson? Medeltidsgubbar som du.

Kommer ni ihåg avsnittet av OC när Seth fick en ny kompis som alla tyckte var så himla rolig, men Seth och Sandy hatade honom för att han egentligen inte var rolig utan bara "big"? Ni vet big som i typ prutthumor, ramla i trappor, spela full, vara allmänt högljudd och obscen... Om man nu ska generalisera på samma sätt som Robert gjort tycker jag att den typen av humor är "typiskt manlig". Eller åtminstonde typisk Robert Gustafsson. Och newsflash Robert, det hela börjar bli ganska trött.

Jag tycker att smart lågmäld humor är hundra gånger roligare än att Robert drar på sig en peruk och snackar med dialekt.

ÅH VAD JAG BLIR IRRITERAD!!! Jag kan inte komma över att tar på sig rollen att avgöra att män "fortfarande ofta är roligare". I vilken värld lever han i där man delar upp det på det sättet? Jag känner tjejer som är sinnesjukt roliga och killar som är kvisttorra. Och tvärtom. Get with the program Robert!



/Anna

Kommentarer
Postat av: En vän till Lilla Anna

Word!

2010-02-05 @ 00:36:59
Postat av: Ewa

Jag säger det samma. Word sister!

2010-02-05 @ 07:00:45
Postat av: Lilla Anna

NEJ.NU.JÄVLAR. Jag vaknade, gick in på bloggen, skrattade gott åt "Jag avskyr dig Robert Gustavsson"-rubriken (kul!!) Sen väcktes hatet!! Asså fuck him (and his gay boyfriends Stefan och Krister) NI ÄR INTE ROLIGA!



Jag känner att jag måste göra något åt detta. Jag vet bara inte vad...

2010-02-05 @ 09:56:31
Postat av: Lilla Anna

Är att starta en facebook-grupp som heter "Skjut dig själv i ansiktet Robert Gustavsson" för mycket?

2010-02-05 @ 09:57:56
Postat av: Karin

Verkligen!! Han beter sig fan som Kissie, måste han tro att han är så mycket mer än alla andra när han enbart är rolig när han imiterar andra!!!



2010-02-05 @ 13:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0