Tyst, bara tyst.

Eftersom det är min största skräck i livet att inte kunna bli gravid, tar jag orimligt illa vid mig av sånt här. För er som inte orkar läsa så har Jennifer Lopez just spelat in en film som heter "The Back-up plan" som handlar om en kvinna som inte kan bli gravid och därför genomgår IVF-behandling. I intervjuer inför filmen har dock Jennifer uttalat sig negativt om just IVF-behandlingar:

“I … believe in God and I have a lot of faith in that, so I just felt like you don’t mess with things like that. And I guess deep down I really felt like either this is not going to happen for me or it is. You know what I mean? And if it is, it will. And if it’s not, it’s not going to.”

Så om man inte kan bli gravid naturligt så är det Guds sätt att berätta att man inte förtjänar att få barn, eller vadå? Jag tycker det är så löjligt med folk som säger nej till den moderna medicinens framsteg med hänvisning till Gud. Skulle inte Jennifer välja att genomgå behandling om hon drabbades av cancer? Eller skulle hon bara se det som Guds sätt att meddela att det var dags för henne att dö?

Jennifer, du är lycklig nog att ha fått två fina barn, men det betyder inte att alla andra har sådan tur att de inte behöver lite extra hjälp! Dessutom fick hon själv tvillingar vid typ 40 års ålder, så jag vet inte ens om jag tror på att hennes graviditet var helt naturlig den heller...



/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0