Otacksamt

Det här är ett par dagar gammalt men för er som inte läser bloggar i samma utsträckning som jag (nu även på stranden i och med intåget av Iphonen i mitt liv) tycker jag att ni kan kolla in det här.

Blondinbella fick en kommentar efter att ha lagt upp bilder med olika personer hon mött i Almedalen, från en Emma som undrade om hon alltid tryckte upp sina bröst mot folk hon precis träffat och om detta var hennes sätt att ta sig uppåt i karriären. Otrevlig kommentar absolut, men Bella kontrade med detta:

"Är jag förvånad att det är en Emma och inte en Emil? Nej. Så länge de här existerar kommer de aldrig att bli jämställt bland kvinnor och män. Jag är trött på snack om kvotering för att få in kvinnor till styrelser, det är inte männen som är problemet. Det är vi tjejer själva som jämt lägger krokben för varandra och när vi beter oss såhär och vem fan vill jobba med oss då?"

Jag var alldeles för matt av värmeböljan för att formulera ett inlägg om hur vidrig Bellas syn på kvinnor är, därför är jag glad att Underbara Clara lyckades sätta fingret på exakt det jag kände när jag läste detta. Läs det HÄR! Gillar speciellt Claras poäng om vilka det egentligen är som har gjort Bella framgångsrik, vem som läser hennes blogg, vem som köper hennes kläder, vem som kollar på hennes talkshow. Jo, de tjejer som "jämt lägger krokben för varandra". Way to be otacksam Bella!

Som någon kommenterade på Bellas blogg: Förtrycket har aldrig kommit så långt som när den som utsätts tar på sig skulden för det själv. Något att tänka på.



/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0