Coolhet från förr

Idag kom jag av någon anledning att tänka på två låtar/musikvideor som påminner mig om ungefär samma tidsepok. Det är "Vill ha dig" med Drömhus och "Not the first night" med Monica. Jag tror båda var populära typ när jag gick i högstadiet nångång? Jag får i alla fall värsta flashbacksen stilmässigt när jag kollar på dessa videor! Vilken look man liksom ville eftersträva.

Nedan följer videorna plus listor på vad jag minns att jag i respektive video tyckte var coolt:

Monica - Not the first night

-Det plattångade håret med lätt inåtböjda toppar
-De beiga baggy byxorna (köpte ett par liknande och hade med vit topp)
-Frisyren i dansscenen med typ en hög uppsättning på hjässan (fick aldrig till det själv)
-Koreografin
-Piratbyxorna med liten slits som slutade ovanför knäna (köpte ett par i samma modell när vi var i USA samma år)
-Läppstift och ögonskugga i samma brunlila ton
-Glansig slitskjol med gympaskor



Drömhus - Vill ha dig

-Håruppsättningen med nedsläppt snelugg
-Stenarna i pannan (tror man fick med liknande i typ nåt nummer av Frida)
-Den blanka långklänningen som är hög i halsen
-Det Y-formade halsbandet (tror man fick ett sånt i Frida också)
-Det bruna läppstiftet
-Den lila dressen med matchande byxor och topp med genomskinliga ärmar
-Den kraftiga användningen av vit highlighter i ögonvrån och under ögonbrynet



/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0