Jag kanske är okänslig men snälla.

Kollar på nyheterna på 4:an och tydligen blev nån tolvåring avslängd från roslagsbanan häromdagen för att konduktören trodde att hans busskort var fejkat. Detta är de alltså tvugna att göra ett långt inslag om. Hans mamma intervjuas med tårar i ögonen och reportern frågar hur det känns. "Det är helt fruktansvärt. Jag kan fortfarande inte tro att det är sant, att det här har hänt".

Okej, snälla, take a chill-pill! Okej, fattar att det kanske inte är så kul att bli misstrodd och avkastad, men please, folk svälter och dör i världen (ja, jag kände att det var motiverat att använda den gamla slagdängan). Sen ältar dom hur han har blivit helt blodig när han blev avkastad, men det visar sig bara vara på grund av en sårskorpa från ett gammalt skrapsår som ramlat av. Jag kanske skulle tänkt på att kontakta tv efter att jag blev slagen i ryggen av en crazy kvinna i tunnelbanan häromdagen?

Jag blir oroad över att det inte finns viktigare jobb för tv4 att skicka sina reportrar på. Det här är inte lokalnytt liksom.

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0