Ett gott hånskratt

Tung dag för Alliansen idag. Jag tror jag läste den roligaste artikeln i år på Resumé idag angående Alliansens nya fiaskologga, med det fantastiska citatet "Jag har sett mycket skit men det här tar priset" från AD'n Lars Hall. Jag är faktiskt beredd att hålla med om att den är jävligt ful, men det roliga är att alla verkar inse det utom Alliansen sjäva eller byrån Garbergs som ligger bakom utförandet. Ett flertal experter uttalar sig:

Peter Neumeister: Det känns lite ”Emil i Lönneberga”. Logotypen som Garbergs tagit fram är barnslig och allt annat än förtroendeingivande.

Thomas Kurrpa: Om det tydliga släktskapet med Animal Planets logotyp är medvetet, är det stor humor.

Lars Hall: Jag har sett mycket skit men det här tar priset. Om Alliansen inte kan lyckas med en sådan enkel grej som att göra en enkel logotyp, hur ska man då kunna klara av de andra frågorna. Alliansen kommer att förlora valet på den här logotypen.

Haha, jag hånskrattade gott. Kanske lite väl överdrivet men jag hoppas att den roliga Lars Hall har rätt, bryr mig inte om hur pass meningslöst skälet till att Alliansen förlorar valet är. Bara dom förlorar.



/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0