Kvinnor som hatar män

Jag googlade "kvinnor som hatar män" precis för att göra lite research inför vår webbsatsning. Hittade inget som kan konkurrera mot oss, men däremot denna löjliga artikel på Newsmill, författad av någon idiot som tror att hotet mot jämställdheten består av de kvinnor som (med all rätt enligt mig) är fed up. Tydligen är det dålig stil och nästan "rasistiskt" att dra alla män över en kam och se dem som farliga och opålitliga.

Jag kan hålla med honom till en viss punkt, det måste kännas skittrist att som "schysst kille" automatiskt bli stämplad som ett svin. Men det frustration man som man känner i det läget, rikta den mot alla män som mördar och våldtar, inte mot de kvinnor som av ren självbevarelsedrift utvecklat en viss reservation mot det manliga släktet.

Han beskriver också hur Aftonbladet enligt honom "nått en ny bottennivå" när de publicerat en chat där kvinnor kunde ställa frågor till en expert under temat "Kan din man bli farlig?". Jag håller med om att en sån chat känns väldigt tragisk, men inte helt obefogad. Det finns säkert många kvinnor som lever i förhållanden där de kan behöva en utomståendes hjälp att avgöra om den de lever med är farlig eller inte. Låt dem då få den hjälpen, det känns mer högprioriterat än att den "schyssta killen" ska slippa känna sig kränkt.

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0