Totalt haveri

Mammas värsta mardröm har precis inträffat. Nej jag har varken börjat ta droger eller prostituerat mig. Men det är knas med hennes nya dator.

Efter att ha försökt få igång Internetuppkopplningen på mammas splitter nya dator i typ en halvtimma med hjälp av Comhems support över telefon, bestämde sig killen jag fick hjälp av att det var något fel på datorn. Han hade testat allt. Konstigt nog hade han testat allt och konstaterat att det var fel på datorn prick 20:59 när deras support stänger för kvällen 21:00. Så jag köper det inte riktigt.

Självklart såg mamma ut som att hon sålt smöret och tappat pengarna (eller som att typ hela hennes familj hade dött) när hon nåddes av beskedet. Men jag ger inte upp! Tror fortfarande bara att supportkillen ville gå hem för kvällen (I don't blame him, måste vara en mardröm att som tekniskt kunnig sitta och dividera med miffon som jag hela dagarna), har någon av er hört tidigare att det skulle vara ett fel på datorn när man inte kan koppla upp på nätet? News to me. Oftast är det väl modemet eller något annat som krånglar.

Önska mig lycka till (eller ge lite handfasta tips bland kommentarerna...)!



/Anna

Kommentarer
Postat av: Helena

Exakt vad är felet?

Får ni felmedelanden? Vilka i så fall. Är det ett trådlöst nätverk eller är det kablat?

2010-03-18 @ 09:08:00
Postat av: Ewa

Bra där Helena!!!

2010-03-18 @ 10:54:08
Postat av: Anna

Tack Helena för engagemanget! men jag kan med lycka meddela att det gick igång imorse. Grejen är att han i supporten startade om vårt modem, det hade väl helt enkelt inte orkat dra igång igen lagom till 21:00... Hur ofta är det fel på datorn liksom?!

2010-03-18 @ 17:38:03
URL: http://iloveyoubaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0