Kappvändaren Blondinbella

Förr i tiden läste jag Blondinbellas blogg rätt regelbundet men slutade av någon anledning. Varje gång jag nu går in på den påminns jag om varför. Blondinbella är så otroligt tröttsam med sitt påhittade trams hela tiden! Hon har nya "livdrömmar" varje vecka och verkar inte tro att hennes läsare ska minnas det hon skrivit tidigare fast det finns sparat i arkiven. Nu ska hon tydligen börja i någon business-skola i Schweiz:

"Det bästa med mitt jobb är att jag får chans att testa på så mycket olika yrken, programledare och media är roligt men innerst inne vill jag bli en framgångsrik riskkapitalist och köpa och sälja bolag. Jag har gått den bästa skolan hittills med att själv driva fyra bolag men när det rör sig om affärsstrategi, värdera företag och göra vinster så behöver jag mer kött på benen, därför är business-school bra och jag saknar studierna lite!"

Nummer ett: Saknar hon studierna? Hon hade ju typ hälften IG när hon tog studenten? Om man inte klarar av gymnasiet kanske man ska tänka ett varv extra innan man kastar sig på en ny utbildning? Nummer två: Riskkapitalist? Var inte Bellas högsta dröm att bli jurist och jobba med brott mot kvinnor? Nu har hon sett ett par avsnitt av Draknästet och ska helt plötsligt bli riskkapitalist.

Hon känns så barnslig på något sätt, skitbra att ha höga ambitioner men det verkar bara som att hon bara ser någon annan som är framgångsrik och ska kopiera den rakt av istället för att utgå från sig själv och sina egna förutsättningar och intressen. Först skulle hon bli Elisabeth Fritz och nu ska hon vara Douglas (pervot) Roos eller? Skaffa dig ett eget liv liksom.



/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0