Kul Centern!

Jag tyckte den här reklamfilmen var jättekul, mest för att jag trodde avsändaren var rödgrön. Jag uppfattade den som ett ironiskt hån mot Alliansens sätt att se på arbetslösa som några som njuter av sin situation och vill utnyttja systemet så mycket som möjligt. Men tydligen så var det inte ironiskt utan en bild av hur Centerpartiet på riktigt tror att folk kommer att börja resonera om man skämmer bort dem med rimliga ersättningar när de hamnat i arbetslöshet.

Skrattet fastnade i halsen om man säger så.



/Anna

Kommentarer
Postat av: Joakim

Hallå, snubblade in på din blogg och då jag själv är Centerpartist så måste jag bara kommentera.



Du anade aldrig någon ironi i reklamklippet? Se klippet igen, se det med ironi så förstår du nog själva poängen.



Tack för mig.

2011-11-07 @ 00:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0