Trötta moderater

Jag kan till viss mån respektera olika politiska åsikter. Jag sticker inte under stol med att jag gärna dömer folk utifrån dem, men accepterar ändå att man kan resonera olika. Någonting jag däremot blir förbannad över är när man inte står för vad den politik man stödjer faktiskt innebär. Varför försöka linda in den för att få den att likna något annat? Det är inte att stå för sina åsikter.

Därför provocerar Moderaternas retorik i den här valrörelsen mig något enormt. Ni är INTE ett arbetarparti som värnar om välfärden, helt ärligt. Sluta beskriv er som det för att förvirra mittenväljare att rösta på er istället för det block som menar allvar med dessa frågor. Stå för vad ni vill och var ärliga med vad er ideologi bygger på, individen ska klara sig själv, både på gott och ont.

Hur mycket jag än spyr på Blondinbella och det här fruktansvärda inlägget så visar hon ändå här moderaternas rätta ansikte och det kan jag respektera. Synd bara att det inte är fler moderater som vågar vara så pass hårda i sin beskrivning av samhället som Bella, då hade kanske de som fortfarande inte lyckats se "några skillnader mellan blocken" och stannat hemma på valdagen tänkt om och tagit ställning.

High-lights från Bellas utspel:

- De rödgröna vill att alla ska ha det lika dåligt
- De rödgröna vill straffa folk som lyckas i sitt liv
- De rödgröna vill att man ska leva som en parasit på andra
- De rödgröna vill ge folk pengar som ett alternativ till att jobba

/Anna

P.S. Blondinbella, jag är en av de som du beskriver: Jag har pluggat i fem år och sliter på mitt jobb. Jag har trots detta inget problem med att dela med mig av en del av min inkomst för att vi ska kunna ha ett samhälle där ingen ska behöva vara fattig och för att vi ska ha en välfärd som är till för alla oavsett hur bra eller dåligt det har gått för någon i livet. DET är att vara solidarisk med andra människor och ja, enligt mig en politik med HJÄRTA. Att vilja ta sina pengar och sticka ifrån Sverige för att man är för girig för att dela med sig när man har blivit framgångsrik är att vara höger.

Kommentarer
Postat av: Helena

man önskar att hon bara kunde läsa en politisk kurs på universitetet, bara en. Det kanske skulle vara en ögonöppnare....För just nu är hon pinsamt okunnig

2010-09-20 @ 09:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0