Watch out Wes!

Amerikanska klädmärket J. Crew har hamnat i blåsväder efter att deras creative director Jenna Lyons berättat på deras webbsida om hur hon brukar måla tånaglarna på sin 5-åriga son, med citatet "Lucky for me, I ended up with a boy whose favourite colour is pink".

Detta, till synes, oskyldiga uttalande fick tv-kanalen Fox att gå i taket. Detta beskrivs av dem som "blatant propaganda celebrating transgendered children". Dr (!!!) Keith Ablow utvecklar detta vidare i en kolumn:

"Yeah, well, it may be fun and games now, Jenna, but at least put some money aside for psychotherapy for the kid — and maybe a little for others who’ll be affected by your “innocent” pleasure. This is a dramatic example of the way that our culture is being encouraged to abandon all trappings of gender identity ... These folks are hostile to the gender distinctions that actually are part of the magnificent synergy that creates and sustains the human race. They respect their own creative notions a whole lot more than any creative Force in the universe."

Så göm nagellacksflaskorna Ewa, du vill väl inte att Wes ska behöva gå i terapi på grund av dina nöjen?!



/Anna

Kommentarer
Postat av: Ewa

Shiiiet! Om jag hade vetat att jag typ förstörde den mänskliga rasen hade jag aldrig målat hans naglar! Ska jag gå till en barnpsykolog redan nu eller tror ni?

2011-04-14 @ 07:04:24
Postat av: Ewa

Nej men jag blir så arg. Och trött.

2011-04-14 @ 07:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0