Movienight

Hatar när man läser om filmer som typ inte gått i produktion ännu som man redan är sugen att se! Jag har två kommande filmer som jag längtar efter just nu.

Den första är "Scream 4" som jag skrivit om här på bloggen tidigare. Mycket pågrund av att OC-Seth spelar polis i den, men inte bara därför! Tydligen har den USA-premiär i april så det är ju inte allt för långt kvar, och dessutom hade den fått bra kritik av testpubliken redan...

Den andra läste jag om för första gången igår, och där är inte ens castingen klar! Den heter "Snow white and the huntsman" och är Snövit i en ny tappning. Charlize Theron är klar som den elaka drottningn som beordrar en jägare att ta med Snövit ut i skogen för att döda henne, men han ångrar sig och tränar istället upp Snövit för att klara av att besegra drottningen. Tycker att det låter som en långt mer feministisk version av original-Snövit, där Snövit tar sitt öde i egna händer istället för att vänta på prinsen i ett hus med sju perversa dvärgar.

Elvis barnbarn Riley Keough ryktas bli Snövit... Denna har dock inte premiär förrän nångång under 2012 vilket gör att jag antagligen kommer att ha glömt bort den tills dess.



/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0