Dagens bästa

Har jag varit så förblindad av min kärlek till Eric Saade att jag totalt har missat den vidriga texten?! Bra debattartikel idag hos Aftonbladet med rubriken "Hon kanske inte vill ligga med dig Eric?".

Utdrag ur artikeln:

"Hej Fredrik Kempe och Eric Saade. Vi på Stjärnjouren, Sundbybergs tjejjour, vill bjuda in er till en workshop på tema okej sex.

Anledningen är texten till låten ”Popular”, som vi läser som ett uttryck för normer kring hur män förväntas agera:

”Though I know you never look my way/

I can say; you will one day/My body wants you girl/I’ll get you when I’m popular”.

En tjej vars vilja görs oviktig omtalas. Hon ska erövras, vare sig hon vill eller inte.



Textens jag-person
bör väl inte ta för givet att alla kommer vilja ligga, hur poppis han än blir? Tjejen i fråga kanske inte är hetero eller ens intresserad av sex. Eller är det, men inte med honom."

Bra att någon uppmärksammar detta tycker jag! Det här är inget budskap som är lämpligt att gå runt och sjunga om på dagis/skolgårdar! hur mycket jag än gillar Eric.

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0