Harmonisk

Ibland önskar jag att jag var lite mer harmonisk och spirituell. I min person alltså. Jag är så cynisk och håfull av mig, ibland skulle det vara härligt att liksom vara lite mer djup och flummig. Men jag antar att det är lite svårt att lägga sig till med nya personlighetsdrag så här på ålderns höst (okej jag överdriver).

Mest inspirerad till att lägga om min livsåskådning blir jag när jag läser Stina Auers blogg. Hon är alltid så djup och harmonisk, och dessutom pysslig. Varför gör inte jag en caprese till mellanmål? Varför gör inte jag egen ärtpesto? Varför skickar inte jag ut affirmationer till universum? Varför fotar inte jag stilleben av blomsterarrangemang? Varför publicerar inte jag ett brev du skrivit till mig om att förlåta svek?

Men sen känner jag lite ORKA.

/Anna


Kommentarer
Postat av: Ewa

Asså, OFTA man vill äta en ärtpesto?

Nej, orka säger jag bara.

2011-03-09 @ 07:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0