Så jävla irriterad!!!

Öppnade precis min deklaration och upptäckte att jag ska betala in 4000 spänn i restskatt. WHY???!!!

Blir så ledsen eftersom det inte känns som att man kan påverka det själv, fick tillbaka på skatten förra året och nu flera tusen att betala in, och vet inte vad jag har gjort annorlunda. Lite deppigt när de pengar jag har sparat till att åka någonstans i sommar nu får gå till det här.

Usch, jag vill typ gråta nu nästan.

/Anna

Update: Har precis kommit fram till att det antagligen beror på att man ska betala in skatt år 2010 enligt den skattetabell som gäller i den kommun där man var skriven november 2009, vilket i mitt fall som vi alla minns var Västerås. Problemet är att man betalar högre skatt i Västerås, så därför har mitt jobb (då de dragit den lägre skatten som gäller i Stockholm eftersom det är där jag har bott HELA 2010) dragit för lite skatt för mig. Skithelvete. Hur ska man veta att det är var man bor i november föregående år som gäller för vilken skatt man ska betala in kommande år? Det borde de ju upplysa om när man adressändrar så man vet att man ska hålla sig till sin gamla skattesats ytterligare ett år så man slipper restskatt. Jag kommer gå i taket om detta beror på att de slarvade bort min adressändring så att det drog ut på tiden!!! Hata skatteverket!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0