Top Shotta nah miss

Nu har jag "äntligen" sett filmen som jag många gånger tjatat om i videobutiken (utan resultat). Shottas.
Det är en otroligt drabbande film om hårda häftiga Jamaicanska gangsters som skjuter på allt som tilltalar dem. Även kvinnor som ställer to many bloodclaat questions. Fortfarande oklart vad bloodclaat betyder.
Filmen hade nog varit bättre om jag hade haft text till, eftersom den är på patois, och jag inte forstod ett ord, utom kanske bloodclaat. Så Lillan, var tacksam att jag aldrig lyckades övetala dig att se den.
Behållningen av filmen var att få titta på Kymani Marleys feja. Hotcake är det enda jag har att säga.
Jag önskar att jag kunde vis lite bilder från de otrolig osmakliga kläderna alla hade på sig filmen igenom, här snackar vi skinnbrallor med matchande väst (i babyblått) utan nåt under, guldtänder, jeansoveraller, stringtrosor som sitter ALLDELES för högt upp, ja jag kan fortsätta i evighet.
Men en viktig lärdom drog jag av filmen, en läxa Lillan kanske kan ta till sig inför framtida resor;
Umgås inte med jamaicaner med skinnkläder, och åk verkligen inte motorcykel med dem, för shit is going down, och du kommer att bli skjuten först!!
En skinnkeps som antagligen snart kommer att bli skjuten.
/ Ewa

Kommentarer
Postat av: Lillan

Tack mig sjalv for att jag varit sa hard och vagrat se Shottas under alla dessa oandliga film/snugg kvallar vi haft. Jag har aven videobutiken att tacka eftersom vi i mina svaga stunder inte hittat filmen pa hyllan.

2011-03-05 @ 07:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0